Voor wie maakt u welke bedrijfsfilm?

Een bedrijfsfilm is uitermate geschikt voor branches als MKB, hulpverlening, training & coaching en de zorg, maar ook op andere gebieden kunnen bedrijfsfilms goede resultaten boeken. Bedrijfsfilms hebben namelijk niet een specifieke doelgroep, maar spreken verschillende mensen aan. Hierbij moet wel in oogschouw genomen worden dat elke bezoeker van een website anders is. Er bestaan niet alleen verschillen in persoonlijkheden, maar ook in doelen. Er zijn persona's geconstrueerd met behulp van het MBTI-model die de verschillende doelgroepen classificeren waar rekening mee moet worden gehouden bij het maken en bedenken van een bedrijfsfilm.

De competitieve persona

De competitieve persona zoekt altijd uitdagingen op en wil resultaten boeken. Deze persoon wil altijd winnen. Benadruk bij deze persoon daarom altijd dat met de bedrijfsfilm een goed resultaat geboekt zal worden. Kies hierbij voor het maken van een promotiefilm waarin u uw product of bedrijf zo promoot dat het deze persoon aanspreekt.

De methodische persona

De methodische persoon zoekt structuur en is methodisch van aard. Hij/zou houdt van data-analyse en wil een goede organisatie en details hierover. Om deze persoon aan te spreken is het van belang een goed verhaal te hebben waarin de persoon genoeg informatie vindt. Deze persoon zal het meest geinteresseerd zijn in uitgebreidere film- of videoproductie waar veel in wordt verteld. Leg hierin in ieder de geval de werkwijze van het bedrijf uit en geef zoveel mogelijk andere informatie.

De spontane persona

De spontane persoon leeft in het nu en houdt van snel zaken doen. Om uw product of bedrijf snel uit te dragen is een commercial het meest geschikt. Hierin zal uw bedrijf op een snelle en flitsende manier gepresenteerd worden waar de kijker achtergelaten wordt met een goed gevoel

Humanistische persona

De meeste humanistische personen zijn creatief en overzien graag het geheel. Zij zijn vaak gevoelig voor de mening en gevoelens van andere mensen. Om de humanistische persoon te overtuigen is een bedrijfspresentatie het meest geschikt. Hierin wordt uw bedrijf op een representatieve en stijlvolle manier gerepresenteerd. Voorbeelden van hoe andere klanten al hebben geprofiteerd spreken deze persoon zeer aan. Zij zien hierbij meningen van andere waardoor zij erg beinvloed worden.